Nirv-in-India.reismee.nl

Mumbai, wereldstad!!

Namaste!!

Zoals elke keer zijn erzoveel (extreme) dingen die hier gebeuren en de ontsnapping van een van de patienten hier mag daar uiteraard ook niet aan ontbreken! De laatste weken zijn echt als een malle voorbij gevlogen en voordat ik er erg in had was het alweer tijd om afscheid te nemen van het ziekenhuis. En na 2 intensieve maanden was het nog best moeilijk om hier weg te gaan. Kumuda (een van de patienten) begon al 3 dagen van te voren te huilen en Naziya (een andere patient) vroeg het nummer van mijn moeder, zodat ze die kon bellen om te vragen of ik hier mocht blijven.

Het was erg schattig hoe de patienten zich probeerden uit te drukken omdat ze nog wel eens woorden als ‘you' en ‘me' door elkaar halen. Zo zeiden somigen een paar keer: Nirvana, you will miss me very much! Of: You are so bored when I am gone.

Wink

De laatste dag hield ik (tijdens English class) een presentatie over Nederland en daarna hadden we voor de patieten cadeautjes gekocht als beloning voor hun aanwezigheid bij English class. Het was erg vertederend om te zien hoe gelukkig ze waren met een armbandje, oorbelletjes of gezichtspoeder en de Thank-you's en handkussen vlogen in het rond!

Op dat moment vond ook mijn officiele afscheid plaatst en kreeg ik van Mummy en Daddy als afscheidscadeau een mooie Sari en een Bijbel. Van de patienten kreeg ik nog mooie zelfgemaakte bloemen en na vele zoenen, knuffels, nieuwe afspraken (volgend jaar reunie in Berlijn met mijn projectmatties) was het dan toch echt tijd om te gaan.

Ik ben ‘s ochtends vroeg vertrokken met de trein naar Goa, waar ik samen met Laura heb zitten genieten van de prachtige stranden, strandcafes etc!Na 2 dagen zijn we naar Panjim (hoofdstad van Goa) gegaan, waar we gisteren de nachtbus naar Mumbai hebben genomen.

Wat een tocht!! Tegen ons werd gezegd dat de reis minder dan 12 uur zou duren, maar uiteraard zijn we lang genoeg in India om te weten dat hierr hoogstwaarschijnlijk nog wat uurtjes aan toegevoegd kunnen worden. En ja hoor, 16 uur later kwamen we eindelijk aan, aan de rand van Mumbai. Na de eerste indrukken van kilometers sloppenwijken te hebben verwerkt, kan je hier genieten van een fantastische wereldstad! Er zijn prachtige gebouwen en overal is er wel leven op straat te vinden. Morgen schijnt er weer een feestdag te zijn, dus hopen we wat van het feest mee te kunnen pikken in het National Park.

Laughing

En dinsdagavond komen mijn ouders mij eindelijk opzoeken! Met hen ga ik dan nog ruim 2 weken in het noorden rondreizen. Maar daarover vertel ik later meer!!

Xxx uit India

Reacties

Reacties

Manon

He Nirv,

Echt leuk om je verhalen steeds te lezen! Wat lief dat die mensen naar je moeder wilden bellen haha! Nu nog even lekker genieten van alle mooie dingen die je gaat en voor je het weet zit je alweer in dit koude kikker landje!

Heel veel plezier aankomende maand en tot over drie weken!
Liefs, Manon

zemaja@hotmail.com

Lieve Nirvana,
Hier nog een groet vanuit St.Maarten.
Geniet nog lekker samen met je ouders van je verblijf in India.
liefs
tante Zenia

Zizi

Hey lieve Nirv!!
Wat een prachtige verhalen! Wat een unieke ervaring! Ik ben heel blij voor je dat et het zo geweldig vind! Echt GENIET

Zizi

o nee er ging iets mis...
nou ja Geniet en Geniet!!
Het is wel zo veel stiller in huis zonder jou dus kom gauw terug! Maar eerst nog even met je ouders touren! wat gaaf dat ze langskomen!
Ik mis je scatje.. nog veel geluk en mooie momenten en tot snel!!
Dikke kuss Ziz

Carlijn

hee meisie!
echt super om je verhalen te lezen; wat een fijn land is het toch he?
Geniet van het reizen met je ouders! Mocht je in het noorden McLeod Ganj nog aandoen moet je maar een ontbijtje doen op het dak van het Ohm-hotel en even aan mij denken ;)
tot snel en dikke kus!!

Meike & Ilse

Heee nirvjepirvje, hoe is het? Nu aan het reizen met je ouders? Al veel mooie dingen gezien? Wij vertoeven nu in Airlie Beach, en het regent vandaag een beetje, getver daarvoor zijn we niet naar Australie gekomen haha. Wanneer ga je terug naar NL!? Ook zo benieuwd naar de sjaarsjes? Liefs van ons!!!

Jarinke

Hey lieverd!

Ik ben benieuwd hoe de laatste weekjes rondreizen met je ouders zijn! Vast ontzettend leuk om ze weer te zien! en je hebt straks waarschijnlijk weer genoeg te vertellen over alle mooie dingen die jullie hebben gezien! helaas voor jou zit het er binnenkort alweer op, maar ik vind het wel heel leuk om je binnenkort weer te zien hoor! Zondag avond gezellig met z´n allen! Geniet nog van je laatste dagen daar! en groetjes aan je ouders!

Veel liefs

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!