Nirv-in-India.reismee.nl

Big Functions!

Namaste!

Afgelopen dagen hebben we wederom veel meegemaakt en deze keer hebben we veel ceremonies gezien!!

Deze ceremonies zijn allemaal 1 grote show waarbij een aantal erg belangrijke personen op het podium zitten, ge-eerd worden met bloemen, een kaars aan mogen steken en ook allemaal een erg interessante speech mogen houden (waarvan wij uiteraard erg weinig verstaan).

Omdat Daddy door de Christian Youth Movement gehuldigd werd vanwege zijn goede werk in Seon Ashram kreeg hij naast dit alles ook een paar awards.

Op de Dag van de Ouderen was ik de gelukkige die 5 minuten voor aanvang van de ceremonie gevraagd werd om ook plaats te nemen op het podium. Na het aantseken van de kaarsen en de huldiging met bloemen volgden de speeches en werd mij gevraagd of ik ook nog wat wilde zeggen. Gelukkig kon ik hier beleefd onderuit komen, maar waarschijnlijk had het weinig uitgemaakt wat ik had gezegd omdat het aantal mensen dat Engels verstaat redelijk klein is ;)

Ook hadden we de Gandhi Jayanthi (Gandhis verjaardag) waarbij Eva op het podium mocht voor de ceremonie. Na de ceremonie hadden we met de vrouwen die altijd naar Eglish class komen een toneelstuk voorbereid. Omdat het publiek die dag voornamelijk bestond uit Mentally retarded patienten kwam de clue van het stuk niet of erg laat aan, maar gelukkig hadden de vrouwen wel erg veel plezier erin ;)

Volgend weekend is er wederom een belangrijke ceremonie (Big Function!)in het ziekenhuis omdat Mummy en Daddy zojuist een groot stuk land gekocht hebben (kostte hen 6 jaar!!) en een extra keuken hebben laten bouwen om het ziekenhuis uit te breiden. Omdat ze graag sponsoring van de overheid willen, zijn er erg veel belangrijke government-people uitgenodigd en moeten wij als vrijwilligers uiteraard het beste van onszelf laten zien. Ik ben erg benieuwd!!!!

Op dit moment ben ik lekker van mijn weekend aan het genieten. Omdat we zo ver van alles af zitten werken we soms een weekend door, om vervolgens een andere keer 4 dagen vrij te nemen. Omdat ik graag Thomas en Lalitha nog een keer wilde opzoeken ben ik zaterdag vroeg vertrokken vanuit het ziekenhuis. Omdat het een erg verre reis is, was het een goed idee om een tussenstop in Mysore te maken. Daar ben ik 2 dagen geweest en heb ik (met behulp van een paar locals die mij de weg wezen) en prachtigste dingen gezien, zoals het Mysore palace, Lalithapalace, de oude stad waar men veel dingen zelf maakt, winkels waar ze prachtige zijde stoffen verkopen, etc!
Gekleed als (moderne) Indiase en mbv mijn geringe woordenschat Kannada, kon ik me zelfs voordoen als een local en zo voor 20 Rs in plaats van 200 Rs het paleis binnenkomen! Haha!!

Gister ben ik bij Thomas en Lalitha aangekomen en heb ik ook (een paar) kinderen van ToeToHeart ontmoet. Ik kreeg een warm Indiaas welkom met bloemen en een tika :) Prachtig!!

Vandaag ben ik met Thomas naar het kantoor en vanmiddag nog wat sight-seeing in Bangalore. Ook hadden ze een soort verrassing voor mij in petto, namelijk een uitstapje richting Chennai maken! Daarom heb ik nog maar 2 extra dagen vrijgenomen (die ik wel weer met een ander weekend zou kunnen compenseren) en kan ik komende dagen heerlijk genieten!

Deze foto's zal ik jullie uiteraard ook niet onthouden als de internetverbinding het toelaat ;)

xxxx uit India!!

Reacties

Reacties

Siv

Leuk je foto's en verhalen Nirv! En wat straal jij op die foto's zeg:D...

Ben blij om te zien dat je het zo goed naar je zin hebt..

Kan niet wachten tot de volgende verhalen + foto's..

X Siv

Daphne

Wat geweldig al die mooie verhalen, Nivje.
Ben blij dat je het erg naar je zin heb en dat je ontzettend geniet.
Kijk uit naar nog meer mooie verhalen.

Dikke knuffel Deef

Heleen

Heeey Nirvie! Iedereen van je familie zal ook wel weer heel blij zijn wat van je te horen! Ik wel in ieder geval :) En mooie foto's ook! Kan me helemaal voorstellen dat je wel als local door kan daar. Hoeveel van die Indiase kleding heb je in hemelsnaam aangeschaft?? Iedere foto iets anders!! Kusjes

Daphne

Nu zie ik de datum van je verhaal, wat ben ik blij dat alles goed met je is.
je ziet er gewildig uit, meid.
kussie

Marian

Leuk dat je zo opgenomen wordt in de Indiase samenleving! Dat zal straks wennen zijn als je weer terug moet naar Nederland.. nog lang niet aan denken:) Geniet er van! kus

Marian

wow heb net ff je foto's bekeken, veel en mooi hoor! Je internetverbinding was dus wel oke;) En idd: je hebt al aardig wat Indiase gewaden aangeschaft.. staat je alsof je erin geboren bent:) Benieuwd naar je uitstapje Chennai en andere belevenissen!

Claudine

Nirvanaaaaaaaaaaaaaaa!!!!!!!!!

Het is al weer OkToBeR!!!!!!
De dagen vliegen voorbij of niet Nirtje?
Straks zitten we in NOvEmBer en dan zie je je ouders ook weer (gelukkig maar ;-)

En Nirtje, bedankt nog voor je prive mailtje
Echt SUper Lief van je heeft me goed gedaan.

En Ik heb je verhalen weer gelezen en je foto's bekeken, en meisje super hoe jij STRAALT op je foto's !!!

MERK ECHT DAT JE ONS NIET MIST DAARZO HAHAH LOL GEINTJE ;-)

Ik had mijn mama jou khala al gevraagd of ze jou moeder al gesproken had en of ze wat van je had gehoorhoe het met je gaat. Nopes :-(

Nirvana, je foto's vooral die met al die kids om je heen kan zien dat ze ook gek met je zijn daarzooo, maar dat kan ook niet MISSEN he je blijft gewoon Nirvana zoals je gewoon ook al BENT niet MEER of MINDER gewoon lekker je zelf. En daar gaan mensen al snel van HOUDEN Super
Ik weet dan ook zeker dat de mensen die je daar hebben mogen leren kennen de dag dat je weer naar Nederland vertrekt erg zullen gaan missen(Pfff whaaaaaaaaaaa dat DOEN WIJ NAMELIJK HIER OOK DUHHHHHHHHHHHH )

Nirtje, ik reis inderdaad met je mee:-) dus ben weer benieuwd naar je volgende AVONTUUR EN FOTO'S !!

Pas goed op je zelf ik mis jou en tot snel maar weer
Een brassa en xxx van je Nicht Claudine

Afsana

Hey Nirtje,

Leuk hoor al die verhalen, inclusief de foto's.
Hoop snel van je te horen.

xxx

Maarten

Wat een mooie verhalen! Je past er helemaal tussen, zoals je zelf al zei.
Nog heel veel plezier en ik zie je later wel weer een keer!
X maarten

Zahiera

Hey lieverd,

Wat goed om weer van je te horen. Je verhalen zijn echt leuk en ik zie het steeds helemaal voor me. Nirv in India.
Ik was zo blij toen ik je vorige week even aan de telefoon had. Ik geloofde eerst niet dat jij het was...hahaha

Nou Nirv, doe voorzichtig en ik mis je...

Kus, Zahiera

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!